טיפים

טיפים להצליח במבחן

טיפים להצליח במבחן

לפני כל מבחן, אותה המחשבה, איך להצליח במבחן? איך ללמוד הכל? מאיפה להתחיל? מתי להתחיל? איך נזכור את כל החומר הזה? איך נדע לפתור את כל התרגילים? אולי אני לא אספיק ללמוד הכל? ועוד הרבה שאלות שמטרידות אותנו, התלמידים.

 צוות "Quicklearn" בא לעזרתכם עם מגוון טיפים שהוכיחו את עצמם בשאלה הכי חשובה איך להצליח במבחן.

ראשית, אף פעם, בשום מבחן – לא להשאיר את כל החומר ליום לפני המבחן. בשביל ללמוד היטב למבחן צריך לחלק את החומר בזמן בצורה נכונה. אנו ממליצים על תחילת למידה למבחן כשבוע לפני המבחן, וחילוק החומר לימים. לדוגמא: אם יש לי מבחן בהסטוריה , אז ביום ראשון אני אלמד פרק א', יום שני אלמד פרק ב' וכך הלאה.

בנוסף לכך, אחרי סיום כל חומר מסויים שהקצבתם לעצמכם ביום,תשאלו את עצמכם שאלות על החומר , או שתבחנו מבחינות על החומר (תוכלו למצוא באתר שלנו את בחינות הבגרות). לאחר שתענו על השאלות בצורה נכונה, תדעו שאתם מוכנים על החומר שבאותו יום למדתם ותוכלו להמשיך הלאה ביום הבא.

במידה ומחר יש לכם מבחן, ורק עכשיו אתם רואים את הדף הזה , גם לזה יש לנו פתרון-אמנם הוא לא יעיל כמו הפתרון הקודם, אך הוא יכול לגרום לכם להצליח, אבל זה תלוי בהשקעה שלכם.

אם מדובר בכמות חומר לא גדולה יחסית, עדיף לכם לסכם את החומר במילים שלכם, ולאחר מכן לפתור שאלות ומבחנים על החומר.

במידה ויש כמות חומר גדולה שלא תספיקו לסכם ביום אחד, אנו ממליצים לקרוא את כל החומר , וכל נושא לעצור את עצמכם ולהגיד בע"פ מה הבנתם מהקטע שקראתם.לדוגמא : לומדים למבחן באזרחות, קוראים את פרק הזכויות , מסיימים לקרוא אותו, ובמקום להתקדם לפרק הבא, עוצרים , ומתחילים לספר לעצמנו, מה הבנו בפרק הזה,פשוט מספרים מה קראנו.אחרי שסיימתם אתם עורכים השוואה עם החומר המקורי ברפרוף ומגלים חלקים שהחסרתם , כך גם החלקים שאמרתם בע"פ וגם החלקים שהחסרתם יכנסו לראש ולא תשכחו את רובם.

אנו יכולים להגיד מנסיון, שהשיטה הכי טובה ללמוד למבחן, ובמיוחד למבחן בגרות/מתכונת , זה פשוט ללמד. לקחת מישהו שקשה לו בחומר,ולעבור איתו פרק פרק ולהסביר לו. כך שני הצדדים לומדים.

אך המחיר לכך הוא שהמלמד חייב לדעת את החומר בצורה טובה ביותר, אחרת זה לא יפעל לטובת אף אחת מכם.

                                             צוות "Quicklearn"

 שיתוף

Back to top button