טיפים

טיפים ליום המבחן

טיפים ליום המבחן

לקום בבוקר – אם המבחן בשעה ראשונה, לקום מוקדם מהרגיל, לאכול ארוחת בוקר מלאה (לא מדי, אנחנו לא רוצים לצאת לשירותים באמצע המבחן), אפילו להתקלח מקלחת קלילה אם יש זמן, זה יועיל מאוד לתפקוד היומי בכלל ולתפקוד במבחן עצמו בפרט.

 

שוקולד – שוקולד במבחן לא באמת יעשה אתכם גאונים. הבעיה עם שוקולד במבחן היא שהוא גורם לקפיצת סוכר, ונפילה מהירה שיוצרת תחושות של תשישות ועייפות. עדיף סוכרים שמתפרקים לא יותר כמו צימוקים. אם בכל זאת אתם לא יכולים לוותר על השוקולד, מומלץ להביא כמות שתספיק לכל המבחן ולחלק אותו נכון.

 

תחילת המבחן – לקרוא בעיון את כל השאלות, להבין אותן, ולבחור את אלו שנראות הכי קלות עבורנו.

 

בבלאק אאוט? – אין מה להלחץ, זה טבעי וקרה לכל אחד. עוצרים לחמש דקות, נושמים עמוק ושותים מים קרים וחוזרים למבחן. התרעננות קלה כזאת תרגיע אתכם ותעזור לחשיבה.

 

התעכבות על שאלות – אם אתם נתקלים בשאלה שלא מצליחים, אסור להתעכב עליה. תעשו סימון בולט בטופס החבל שעליכם לחזור לשאלה זו, ודלגו עליה הלאה. אחר כך אתם כבר עשויים להזכר בתשובה.

 

ציוד – מרקרים, עטים(מומלץ לפחות שני צבעים), סרגל וטיפקס.

אם המבחן במתמטיקה, פיזיקה וכדומה, מומלץ להצטייד גם בעפרון לשרטוטי טיוטה.

 

שתייה ואוכל – מומלץ מים, עדיף משקאות לא ממותקים או מוגזים. אוכל קל בלבד, יותר מדי אוכל יעייף את הגוף ויגרום לעומס מיותר.

 

להרפתקנים שביניכם – אם אתם חשים עייפים, תרדו לכמה שכיבות שמיכה. אמנם ישמע מצחיק ומגוחך, אך זה מגביר את קצב זרימת הדם ויחזיר אתכם לערנות.

 

היום שלפני – לא לחזור יותר מדי על החומר כדי שלא להעמיס על המוח. אמנם הוא אינו שריר אך הוא מתנהג כמוהו. לאחר תרגול, המוח זקוק ליום מנוחה לבנות את עצמו ולכן אנו ממליצים להקדיש את היום שלפני אך ורק לחזרה על נוסחאות ומשפטי מפתח.

חשוב מאוד ללכת לישון בשעה סבירה כך שתשנו לפחות 7-8 שעות.

2 Comments

Back to top button